VEČER MATEMATIKE 2015.

Piše: Zoran Buhač, pedagog

Matematika ja prošle pedagoške godine ušla na naša vrata u velikom stilu. Zahvaljujući inicijativi Hrvatskog matematičkog društva prošle smo se godine i mi uključili u slavljenje majke svih znanosti u našem dječjem vrtiću. Hrvatsko matematičko društvo dalo je smjernice i upute na koji način se taj događaj treba realizirati u svakom obliku sudjelovanja, bilo da ste škola, srednja škola, fakultet i naravno vrtić. Te smjernice su samo okvir, a naše sposobne kolegice odgajateljice su pripremile mnoštvo aktivnosti i poticaja koje djecu uvode u svijet brojeva, skupova, odnosa… a sve naravno kroz igru i zabavu i to uz druženje s roditeljima. Roditelji (posebno oni koji su u događaju sudjelovali prošle godine) su i ove godine prihvatili suradnju i zajedno se sa svojom djecom prijavili na sudjelovanje u događaju i ove godine. Sve zajedno bilo je više od šezdeset sudionika koji prolazili kroz šumu brojeva. Obzirom  na dob djece koja je različita; od srednje odgojne skupine, preko starije do predškolske, tako su i aktivnosti bile podijeljene po složenosti, no sve su aktivnosti za djecu (a i roditelje) bile jednako izazovne jer su svi htjeli probati sve. Tako su Jasmina Šinjor Štajdohar, Martina Filipović, Jelena Marković, Morena Silov Sadiković, Romana Kesegić i Katarina Bilandžić stvorile zanimljiv svijet u našem vrtiću i na dva sata djecu i roditelje otpravile na putovanja otkrivanja principa najstarije znanosti. Matematika je jedan od rijetkih školskih predmeta koji  u našem obrazovnom sustavu ne traži klasično „štrebanje“ već razumijevanje i primjenjivanje naučenog. Ako je učenje postavljeno na zabavan način, tada će  primjenjivanje naučenog biti još zabavnije.  U prilog ovome govore fotografije sa samog događaja.

Starija odgojna skupina: klasična igra gusjenice s kockom i osvajanja polja s time da svako polje ima svoja pravila. Igrač kreće s jednom lego kockom a svako mu polje govori koliko kocaka mora dodati ili oduzeti. Brojevi, naravno, nikada nisu bili veći od pet.

 

 

 

Srednja odgojna skupina: Rulet na stalku određuje broj loptica koje koji igrač treba ubaciti u svoj spremnik. Tko ima više loptica, taj je pobjednik.

 

 

Srednja odgojna skupina: Svojevrsna kombinacija binga i ruleta. Rulet s četiri osnovna geometrijska lika određuje koji će lik završiti u tablici za bingo. tko prvi pokrije sva polja - pobjednik.

 

 

Srednja odgojna skupina: Brojenje do deset uz pomoć brojeva, boja i geometrijskih tijela. Slagarica i pokrivaljka u kombinaciji s klasičnom igrom memory.

 

 

Vesela atmosfera u sobi dnevnog boravka srednje odgojne skupine u kojoj su se smjestile srednja i starija odgojna skupina. Pravi hram stjecanja znanja.

 

 

Srednja odgojna skupina: Odnos veće - manje i sastavljanje jednostavnih geometrijskih likova.

 

 

Predškolska odgojna skupina: Organiziran je kviz znanja i sposobnosti za djecu i roditelje gdje su iste i jedni i drugi imali prilike pokazati. Svi prijavljeni su se podijelili u tri natjecateljske skupine.

 

 

Predškolska odgojna skupina: U kvizu su bili zadaci inicijalno za djecu, ali i za roditelje koji su se s puno entuzijazma prisjetili učenja i vježbanja matematike. Ovdje su roditelji trebali sastaviti geometrijski lik.

 

 

Starija odgojna skupina: Memory s matematičkim simbolima skupa i broja načinjen, ni više ni manje od poklopaca pakiranja vlažnih maramica koje su igrači morali otvoriti i zatvoriti. I naravno zapamtiti što je ispod.

 

Starija odgojna skupina: Kombinacija sreće i sposobnosti; svojevrsni mini golf u kojem lopticu treba utjerati u onu rupu koja nosi najviše bodova. Bodovi su se bilježili na ploči.

 

 

Predškolska odgojna skupina: Zadatak za djecu i roditelje. Djeca su trebala posložiti brojeve od manjeg prema većeg do broja koji je napisan na zmaju, a roditelji su trebali napisati sve kombinacije zbrajanja kojima možemo doći do tog broja.

 

 

Predškolska odgojna skupina: Rulet koji daje broj, boju i oblik, a od natjecatelja traži da nakon svakog vrtenja zbrajaju dobiveno.

 

Predškolska odgojna skupina: Kao što je rečeno, tražilo se znanje i sposobnost djece, ali i roditelja. ovdje je na primjer trebalo lopticu ubaciti u otvor koji nosi najviše bodova.

 

 

Predškolska odgojna skupina: Štafeta u kojoj je  geometrijsko tijelo išlo iz ruke u ruku, a posljednji sudionik u nizu ga je trebao staviti u za njega predviđen otvor. Za osvajače prvog, drugog, odnosno trećeg mjesta bile su uručene medalje. Medalje koje su izazvale smijeh, ali i pokoju suzu.

 

 

Unatoč pobjedama i porazima, matematika uvijek ostaje jedinstveni jezik kojim svi možemo komunicirati. Do druženja s brojevima i slijedeće godine.