PREDSTAVA "U DRUŠTVU SA SREĆOM" U NAŠEM VRTIĆU

Piše: Zoran Buhač, pedagog

Znamo kako to obično ide. Na ekranu Kate Winslet s velikom tugom otpušta Leonarda Di Caprija u hladni ambis oceana. Ispred ekrana žene plaču, a muškarci, kojima se također stvara knedla u grlu, no moraju ostati stameni ,preusmjeravaju svoje misli na to kad ono trebaju zamijeniti ulje na autu… ovo što smo sada opisali zove se transfer emocija i ključan je element svake umjetnosti. Ako nam umjetničko djelo ne pobudi emocije, ne naježimo se, ne začudimo se, valja se pitati jeli to ustvari dobro umjetničko djelo. Kao odrasli, možemo biti snobovi pa se pretvarati i pričati da nam se nešto svidjelo iako ustvari nije.

No, djeca nisu odrasli, a mi Vam ovdje govorimo o predstavi u dječjem vrtiću. Djeca jako brzo i bez teškoća daju do znanja kada im se neki sadržaj sviđa ili ne. Mnogi, koji se bave izvedbenim umjetnostima za djecu, misle kako je to lako. No, upravo je suprotno, raditi za djecu je najteže, jer ih trebate u potpunosti zaokupiti onim što radite. To je naime uspjelo predstavi „U društvu sa srećom“ u organizaciji Vježbaonice sreće koju smo imali prilike vidjeti i doživjeti u našem vrtiću. Kažemo doživjeti, jer se doista radilo o doživljaju, zato što su djeca gledala predstavu o emocijama i emocionalnim stanjima. O nečemu što je njima blisko pa su to i prepoznali i upustili se u avanturu pozornice koja ima je na zanimljiv, jasan, ali opet na nov način progovorila o njima samima, samo što možda neke stvari koje se tiču njih samih do sada nisu znali imenovati. Pa su ih tu prepoznali kao Gospodina Iza i Gospođu Po, Brigaša, Moroša, Mirka Bjesomirka, Strahojeda, Trebaša, ali nasreću i Igraša.

Dogodio se tu onaj transfer emocija s početka ove priče, nešto se uključilo u djeci, ona su se priključila priči, jer su njoj prepoznali sebe same i vidjeli kako u svojim osjećajima uopće nisu usamljeni, već da ima mnogo takvih kao oni i da je izraziti osjećaje sasvim u redu i poželjno. Nešto je smirujuće i terapeutsko bilo u zraku tijekom predstave što su djeca prepoznala, sudjelovala  i tome se u potpunosti predala.