POSJET IZLOŽBI
Udruga Prijatelji Kloštra je organizirala izložbu Radosna božićna šuma koju su i naša djeca posjetila.
KIĆENJE BORA U VRTIĆU
Dragi naši,
roditelji, bake, djedovi i prijatelji dođite na događaj koji ćemo organizirati u našem i Vašem vrtiću
TRADICIONALNO
KIĆENJE
BOŽIĆNOG DRVCA
18. prosinca 2015.
od 15.00 sati u Centralnom objektu
kada ćemo ukrasiti naše božićno drvce,
zaželjeti najljepše želje, podružiti se uz slastice, sokove i napitke u
ovo radosno doba kada je zajedništvo najvažnije.
Djeca i zaposleni Dječjeg vrtića Proljeće Kloštar Ivanić
POSJET SVETOG NIKOLE
Piše: Zoran Buhač, pedagog
Kao i svake godine, i početak prosinca ove 2015. uljepšao nam je posjet posebnog gosta čija je skrb prema djeci i njihovu blagostanju u cijelom svijetu univerzalna. Naravno, radi se o svetom Nikoli. Ovoga puta nas je malo kasnije posjetio jer je 6. XII. baš pao na nedjelju kada vrtići ne rade, ali je zato jutro ponedjeljka 7. XII. 2015. Boravak u našem vrtiću uljepšao poseban gost. Svi znamo onu priču o tome kako Nikola voli i brine za djecu, za svu djecu, ponašala se ona poželjno ili ne, dok se za onu djecu koja se pak ponašaju nepoželjno brine i skrbi jedan puno mračniji lik – Krampus. No, nama Krampusa ne treba. Neka on slobodno obilazi neka druga mjesta jer prave potrebe da bude u našem vrtiću nema. Sveti Nikola je u svaku odgojnu skupinu donio nešto slatkih i finih darova koje su djeca s veseljem prihvatila. Prihvatila su djeca, također s veseljem (nećete vjerovati) i razgovor o tome što to točno znači biti dobro dijete. Neka su djeca, eto, pokazala sumnju da se radi o pravom Svetom Nikoli, (što i nije loše, dar zapažanja i propitivanje svijeta oko sebe je samo dokaz poželjnog razvoja), ali kada je naš gost rekao da su mu sva djeca draga i da će svi za svoja djela dobiti prikladne darove, svaka je sumnja nestala. Uz slatki dar, nalazila se tu i mala šiba za svako dijete, ali pozlaćena.
I djeca mlađe jasličke skupine su pokazala da im je Sveti Nikola drag i da ga se ne boje.
Sveti Nikola je stvorio veselu atmosferu i u starijoj odgojnoj skupini. Čak je i crtež za uspomenu dobio.
Ples i pjesma za svetog Nikolu u mlađoj vrtićkoj skupini. I NIkola je zaplesao.
Ulazak u srednju vrtićku skupinu bio je u početku dramatičan, ali se kasnije atmosfera prilično zagrijala i opustila.
U starijoj vrtićkoj skupini su bili malo skeptični, ali ih je sveti Nikola sve razuvjerio.
U predškolskoj skupini su djeca vratila svetom Nikoli njegovu rukavicu i zahvalila mu za sve poklone i brigu za njih.
VEČER MATEMATIKE 2015.
Piše: Zoran Buhač, pedagog
Matematika ja prošle pedagoške godine ušla na naša vrata u velikom stilu. Zahvaljujući inicijativi Hrvatskog matematičkog društva prošle smo se godine i mi uključili u slavljenje majke svih znanosti u našem dječjem vrtiću. Hrvatsko matematičko društvo dalo je smjernice i upute na koji način se taj događaj treba realizirati u svakom obliku sudjelovanja, bilo da ste škola, srednja škola, fakultet i naravno vrtić. Te smjernice su samo okvir, a naše sposobne kolegice odgajateljice su pripremile mnoštvo aktivnosti i poticaja koje djecu uvode u svijet brojeva, skupova, odnosa… a sve naravno kroz igru i zabavu i to uz druženje s roditeljima. Roditelji (posebno oni koji su u događaju sudjelovali prošle godine) su i ove godine prihvatili suradnju i zajedno se sa svojom djecom prijavili na sudjelovanje u događaju i ove godine. Sve zajedno bilo je više od šezdeset sudionika koji prolazili kroz šumu brojeva. Obzirom na dob djece koja je različita; od srednje odgojne skupine, preko starije do predškolske, tako su i aktivnosti bile podijeljene po složenosti, no sve su aktivnosti za djecu (a i roditelje) bile jednako izazovne jer su svi htjeli probati sve. Tako su Jasmina Šinjor Štajdohar, Martina Filipović, Jelena Marković, Morena Silov Sadiković, Romana Kesegić i Katarina Bilandžić stvorile zanimljiv svijet u našem vrtiću i na dva sata djecu i roditelje otpravile na putovanja otkrivanja principa najstarije znanosti. Matematika je jedan od rijetkih školskih predmeta koji u našem obrazovnom sustavu ne traži klasično „štrebanje“ već razumijevanje i primjenjivanje naučenog. Ako je učenje postavljeno na zabavan način, tada će primjenjivanje naučenog biti još zabavnije. U prilog ovome govore fotografije sa samog događaja.
Starija odgojna skupina: klasična igra gusjenice s kockom i osvajanja polja s time da svako polje ima svoja pravila. Igrač kreće s jednom lego kockom a svako mu polje govori koliko kocaka mora dodati ili oduzeti. Brojevi, naravno, nikada nisu bili veći od pet.
Srednja odgojna skupina: Rulet na stalku određuje broj loptica koje koji igrač treba ubaciti u svoj spremnik. Tko ima više loptica, taj je pobjednik.
Srednja odgojna skupina: Svojevrsna kombinacija binga i ruleta. Rulet s četiri osnovna geometrijska lika određuje koji će lik završiti u tablici za bingo. tko prvi pokrije sva polja - pobjednik.
Srednja odgojna skupina: Brojenje do deset uz pomoć brojeva, boja i geometrijskih tijela. Slagarica i pokrivaljka u kombinaciji s klasičnom igrom memory.
Vesela atmosfera u sobi dnevnog boravka srednje odgojne skupine u kojoj su se smjestile srednja i starija odgojna skupina. Pravi hram stjecanja znanja.
Srednja odgojna skupina: Odnos veće - manje i sastavljanje jednostavnih geometrijskih likova.
Predškolska odgojna skupina: Organiziran je kviz znanja i sposobnosti za djecu i roditelje gdje su iste i jedni i drugi imali prilike pokazati. Svi prijavljeni su se podijelili u tri natjecateljske skupine.
Predškolska odgojna skupina: U kvizu su bili zadaci inicijalno za djecu, ali i za roditelje koji su se s puno entuzijazma prisjetili učenja i vježbanja matematike. Ovdje su roditelji trebali sastaviti geometrijski lik.
Starija odgojna skupina: Memory s matematičkim simbolima skupa i broja načinjen, ni više ni manje od poklopaca pakiranja vlažnih maramica koje su igrači morali otvoriti i zatvoriti. I naravno zapamtiti što je ispod.
Starija odgojna skupina: Kombinacija sreće i sposobnosti; svojevrsni mini golf u kojem lopticu treba utjerati u onu rupu koja nosi najviše bodova. Bodovi su se bilježili na ploči.
Predškolska odgojna skupina: Zadatak za djecu i roditelje. Djeca su trebala posložiti brojeve od manjeg prema većeg do broja koji je napisan na zmaju, a roditelji su trebali napisati sve kombinacije zbrajanja kojima možemo doći do tog broja.
Predškolska odgojna skupina: Rulet koji daje broj, boju i oblik, a od natjecatelja traži da nakon svakog vrtenja zbrajaju dobiveno.
Predškolska odgojna skupina: Kao što je rečeno, tražilo se znanje i sposobnost djece, ali i roditelja. ovdje je na primjer trebalo lopticu ubaciti u otvor koji nosi najviše bodova.
Predškolska odgojna skupina: Štafeta u kojoj je geometrijsko tijelo išlo iz ruke u ruku, a posljednji sudionik u nizu ga je trebao staviti u za njega predviđen otvor. Za osvajače prvog, drugog, odnosno trećeg mjesta bile su uručene medalje. Medalje koje su izazvale smijeh, ali i pokoju suzu.
Unatoč pobjedama i porazima, matematika uvijek ostaje jedinstveni jezik kojim svi možemo komunicirati. Do druženja s brojevima i slijedeće godine.
DANI KRUHA U PREDŠKOLSKOJ SKUPINI
PIŠE: Katarina Bilandžić, odgajateljica
Ove godine proširili smo svoju igru i odlučili smo oformiti kutić „Mlina“. Uz upoznavanje različitih žitarica od kukuruza, ječma, pšenice do različitih vrsta brašna od glatkog, oštrog do kukuruznog te različitih vrsta sjemenki krenuli smo u bogatu simboličku igru. Kao pravi mali znalci uključili smo i matematičke pojmove od brojeva, odnosa do količina, sve to naravno kroz igru. Vagali smo, uspoređivali, mjerili i na kraju zbrajali i oduzimali novćiće koji su bili potrebni za kupnju željenih namirnica. Djevojčice su u kuhinji oformile pekaru gdje su se pekli različiti pekarski proizvodi od kolačića do neizostavne pizze.