PROMOCIJA BRONČANOG STATUSA EKO ŠKOLE DV PROLJEĆE KLOŠTAR IVANIĆ
Piše: Zoran Buhač, pedagog
Ekologija je već dugo vremena dio našeg rada i života u vrtiću. Kroz program Odgoja za održivi razvoj promičemo ideje i vrijednosti života u suglasju s prirodom. U ovom stremljenju smo dio velike zajednice Eko škola na međunarodnoj razini. U Republici Hrvatskoj projekt Eko škola vodi Udruga Lijepa Naša Zagreb koja okuplja sve Eko škole članice. Od dječjih vrtića pa do visokoškolskih ustanova, svi članovi se bave zaštitom okoliša i osvješćivanjem o važnosti života čovjeka na planeti kao jednako važnog elementa u očuvanju prirodne ravnoteže. Dječji vrtić Proljeće Kloštar Ivanić se kroz mnoge projekte iskazao u ovoj težnji: od odvojenog prikupljanja otpada, preko eko patrole, prikupljanja starih baterija, prikupljanja plastičnih čepova (za potrebe udruge koja brine za nabavku skupih lijekova za teško oboljelu djecu), sadnje voćnjaka, prikupljanja plastičnih boca do svakodnevnog odgojno obrazovnog rada koji uključuje korištenje pedagoški neoblikovanog materijala što često podrazumijeva oporabu predmeta koji bi samo tako završili kao višak ili otpad.
Udruga Lijepa Naša Zagreb prati rad svojih članica te im za taj rad izdaje certifikat svake dvije godine. Nakon šest godina u članstvu od zelenog i plavog statusa, danas smo naš status podigli na višu razinu dobivanjem brončanog statusa. Prepoznati smo kao ustanova koja savjesno skrbi za okoliš i radi na osvješćivanju lokalne zajednice o važnosti suživota s prirodom. 12. svibnja to je priznanje došlo i u obliku dobivanja nove Zelene zastave kao i novog službenog certifikata. Na ceremoniji su sudjelovali mnogi dječji vrtići iz Hrvatske kao i naš, Dječji vrtić Proljeće Kloštar Ivanić koji su predstavili Grozdana Jakovljević, ravnateljica i predsjednica eko odbora, Minja Jelić, odgajateljica i eko koordinatorica vrtića, Mara Jakopović, kuma vrtića i Željko Filipović, načelnik Općine Kloštar Ivanić u ime Osnivača koji u svakoj prilici velikodušno podržava sva naša stremljenja usmjerena očuvanju prirode, tradicijskih vrijednosti i važnosti (s)poznavanja lokalnog identiteta.