DAN BIJELIH MAJICA 2024.
Piše: Zoran Buhač, pedagog
Velika je ovo godina za sport, a pogotovo za hrvatski sport. Uglavnom, svaka je olimpijska godina velika stvar za svijet. Unatoč svim kontroverzama koje su pratile otvaranje olimpijskih igara u Parizu, sport i olimpijski duh je pokazao da se može izdići iznad učmale svakodnevice i svijetu ponuditi odlične rezultate. Take rezultate su ponudili ove godine i hrvatski olimpijci i paraolimpijci. Takvi veliki rezultati su ovdje da se slave, ali i da posluže kao inspiracija budućim generacijama za koje se nadamo da će zablistati u svojim sportskim nastojanjima. Takvi rezultati mogu inspirirati i djecu koja su sada u vrtiću, a već za desetak godina, tko zna, budu vrlo uspješni u onome u čemu će se baviti. Kako bi ih dodatno potaknuli na bavljenje sportom Hrvatski olimpijski savez je pokrenuo akciju obilježavanja Hrvatskog olimpijskog dana, 10. rujna - Dan bijelih majica. I ove godine su naše Žabice, Krijesnice, Pčelice i Gusjenice svojim sportskim aktivnostima obilježile ovaj važan dan.
RUKSAK (PUN) KULTURE I OVE GODINE POSJETIO NAŠ VRTIĆ
Piše: Zoran Buhač, pedagog / MZO
Ovu smo pedagošku godinu započeli s iznimnom suradnjom na nacionalnoj razini u programu Ruksak (Pun) Kulture koji realiziraju Ministarstvo znanosti i obrazovanja u suradnji s Ministarstvom kulture kojem je cilj što više kulturnih sadržaja ili kulture u manje lokalne, većinom ruralne sredine. Kako je Kloštar Ivanić nažalost lišen brojnih sadržaja koje djeca drugih sredina ove veličine nerijetko i imaju, aplikacijom u ovaj program osiguravamo si barem na trenutak da se naša djeca susretnu s nečim što nije toliko svakidašnje u njihovu okolišu.
Ove nas je godine posjetila radionica „Pričom do glazbe, glazbom do govora“ koja u svojem opisu kaže slijedeće:
Glazbena radionica namijenjena je djeci od 4.-6. godina te se temelji se na glazbenoj metodi koja svojim sadržajima (pjesmice, brojalice, slušanje klasične glazbe, muzičke igre) uvodi djecu u svijet glazbe. Metodski postupci primjene glazbenih sadržaja temelje se na Verbotonalnoj rehabilitacijskoj metodi koja omogućava primjenu sadržaja na svu djecu, bez obzira na njihove mogućnosti. Time glazbene vrednote (ritam, melodija, pauza, napetost itd.) predstavljaju strukturalni element i najmanje izgovorene cjeline te tako potiču i utječu na razvoj govora. Ovakav interdisciplinarni pristup za cilj ima široku primjenu sadržaja bez obzira na djetetove mogućnosti i osobni glazbeni doživljaj svakog djeteta . S obzirom na sve raznolikiju populaciju djece misleći time na njihove mogućnosti ili nemogućnosti , suvremeni pristupi zahtjevaju interdisciplinarne metode rada koje moraju biti primjenjive kroz sadržaje bliske djeci, a to su priča i glazba. Također jednako važna stavka je pravodobna primjena sadržaja, a to je najbitniji period razvoja-predškolsko doba.
Naše su odgojne skupine Gusjenice i Sovice sudjelovale u ovom programu te stekle neke spoznaje o glazbi kao što su ritam, mjera, ton i glazbeni instrumenti. Bilo je jako uzbudljivo vidjeti nadahnutu voditeljicu Mirnu i četrdesetak malih (tko zna, možda i budućih) glazbenika. Zaključak svega ovoga bi se mogao svesti na to kako je ljubav djece prema glazbi urođena, ali su nam potrebni ovakvi programi kako bi tu ljubav produbili, ojačali i učinili je nečim ugodnim, što svaka ljubav na kraju i jest.
DOBIVANJE PLAKETE ZA POSTIGNUTI USPJEH NA NATJEČAJU ZA NAJBOLJI VRTIĆ
Piše: Zoran Buhač, pedagog
Nakon provedenog natječaja u proljeće ove godine na stranici Gradonačelnik.hr kojim su se birali najljepši i najbolji vrtići od onih koji su bili prijavljeni, Dječji vrtić Proljeće iz Kloštra Ivanića je osvojio drugo mjesto u kategoriji općina. Iako smo o ovome već pisali, prisjećamo se zato, jer nam je u goste stiglo stručno izaslanstvo ove grupacije da nam uruči svečanu plaketu koju ćemo s ponosom izložiti.
Naš je rad prepoznat od strane stručnog žirija sastavljenog od stručnjaka iz Ministarstva znanosti i obrazovanja te Agencije za odgoj i obrazovanje te smo kao takvi nagrađeni ovim priznanjem. Veselimo se i slijedećim natječajima kada ćemo se ponovno potruditi konkurirati u ovom sve ozbiljnijem tenderu za hrvatsko društvo.
ODLAZAK TETE LJERKE U MIROVINU
Piše: Zoran Buhač, pedagog
Iznimno je teško napisati riječ dvije o događaju koji sa sobom nosi dvojake konotacije i osjećaje:
Jedna naša dugogodišnja radnica, odgojiteljica Ljerka Markuš, za sve prijatelje (velike i male) Teta (s velim T) Ljerka odlazi u mirovinu!!!
Velika je stvar u nečijem životu kada se dođe do kraja radnoga vijeka preusmjeriti samoga sbe da se ujutro ne treba ustajati iz kreveta rano radi polaska na posao, da te ne čekaju obveze, zadaci, rokovi…
Jedini rokovi koji ostaju su oni po pitanju vraćanja knjiga u knjižnicu i (nadamo se rijetkih) liječničkih pregleda.
Teta Ljerka je cijeli svoj radni vijek bila savjesna odgojiteljica djece jasličke dobi. Skrbila za njihove suze, osmjehe, sigurnost, igru, suradnju…
Teta Ljerka je savjestan suradnik koji uvijek može podijeliti suosjećajan pogled, toplu utješnu riječ (češće rečenicu), optimističan osmjeh i razumno rješenje…
Teta Ljerka je i prijatelj kojeg kad jednom stekneš, možeš računati na prijateljstvo uvijek…
Teta Ljerka je majka, supruga, baka, pasionirana čitateljica, posvećena vrtlarica, (ne više amaterska) planinarka…
Teta Ljerka je netko tko će nam u svim svojim ulogama u našem vrtiću nedostajati …
… ali joj želimo dugu, ugodnu, mirnu, lagodnu, sigurnu i opuštajuću mirovinu !!!
*i da će neki od ovih sitnih poklončića olakšati život.
OBNOVA ORIGINALNIH INTERIJERA DJEČJEG VRTIĆA PROLJEĆE
Piše: Zoran Buhač, pedagog
Konačno je došlo vrijeme da se obnovi onaj „stari“ vrtić ,koji svi koji su Kloštru Ivaniću, a pohađali vrtić u posljednjih 35 godina jako dobro poznaju. Originalne tri sobe dnevnog boravka bile su nažalost zaobiđene tijekom velike nadogradnje iz 2018. no, sada je došao trenutak da zablistaju u punom sjaju. Obnovljeni su u potpunosti stripovi, rasvjeta, sanitarni čvorovi, sanitarije, keramika, kabine za toalete, instalacije…
U novu 2024. / 2025. pedagošku godinu tri skupine, Zečići, Žabice i Medvjedići idu u prostor koji bi odgovarao svakom „top notch“ standardu mjesta za realizaciju ranog i predškolskog odgoja i obrazovanja.