VEČER MATEMATIKE 2018.
Piše: Zoran Buhač, pedagog
Svi Vi koji imate djecu i školskog uzrasta ste sigurno upoznati sa svim izazovima matematike kao ključnog školskog predmeta o kojem mnogo toga ovisi; najprije sama inteligencija i njezino korištenje, a zatim i stvaranje zdravih temelja za usvajanje znanja iz prirodnih skupina predmeta. Ako Vas katkada muče matematički problemi Vaše djece, vjerujte nam; muče i njih. Tada se valja sjetiti izreke slavnog Alberta Einsteina : „Ne brinite za svoje matematičke probleme, uvjeravam Vas da su moji matematički problemi uvijek veći od Vaših!“ Nije baš neka utjeha, ali kada ste svjesni da je jedan veliki um imao teškoća s matematikom, malo nam svima lakne.
Ako je građena na, već spomenutim, zdravim temeljima matematika ne bi smjela teška ili dosadna. Dječji vrtić Proljeće se već petu godinu zaredom trudi tijekom manifestacije Večer matematike prezentirati na koji način mi kao ustanova radimo zdravu i kvalitetnu podlogu za temelje koji će biti izgrađeni u osnovnoj školi. Mnoštvo raznovrsnih poticaja koji od djece traže sposobnost logičkog zaključivanja i iznalaženje rješenja u samo naočigled lakim zadacima djeci je, a i odraslima bilo zanimljivo i izazovno. Po prvi puta, Večer matematike se održala u našoj novoj, velikoj dvorani u vrtiću i zadovoljila je potrebe svih koji su došli malo istrenirati sive stanice i prvenstveno se dobro zabaviti. Zbrajanje, oduzimanje, pridruživanje, pripadnost skupu, praćenje nizova, povezivanje, fina motorika samo su neka od područja razvoja koja smo se potrudili potaknuti tijekom događaja. Za kraj je ostavo zabavni kviz za djecu i roditelje u kojem su djeca uvjerljivo pobijedila roditelje s rezultatom 8:6!
Nažalost, postoje pojedinci, koji vjerojatno nisu svjesni prirode i namjene nekog događaja u vrtiću kako je to inicijalno namijenjeno zabavi isključivo djece, a ne istjerivanju vlastite taštine na čistac bez obzira na dječje okruženje pa svojim postupkom omeli poticanje dječje probitačnosti u smjeru matematskog promišljanja, obezvrijedili trud odgajateljica svoje djece, umanjili tekovine nama toliko važne suradnje s roditeljima te u cjelini zasjenili važnost ovog događaja za ovu ustanovu i poljuljali motivaciju organizatora za organizaciju nekog sličnog događaja u budućnosti u Vašem vrtiću. Možda Večer matematike ovako izgleda u Sjevernoj Koreji dok bismo mi ipak htjeli biti dijelom Europe čije standarde ovim novim objektom ipak zadovoljavamo.
PS.: U razgovoru s jednim profesorom matematike ovaj se problem rješava kada se sporni račun pretvori u razlomak: 48:2(9+3) = 48/2X12= 48/24=2, a možda je i 288. To doista nije važno!