RUKSAK (PUN) KULTURE I OVE GODINE POSJETIO NAŠ VRTIĆ
Piše: Zoran Buhač, pedagog / MZO
Ovu smo pedagošku godinu započeli s iznimnom suradnjom na nacionalnoj razini u programu Ruksak (Pun) Kulture koji realiziraju Ministarstvo znanosti i obrazovanja u suradnji s Ministarstvom kulture kojem je cilj što više kulturnih sadržaja ili kulture u manje lokalne, većinom ruralne sredine. Kako je Kloštar Ivanić nažalost lišen brojnih sadržaja koje djeca drugih sredina ove veličine nerijetko i imaju, aplikacijom u ovaj program osiguravamo si barem na trenutak da se naša djeca susretnu s nečim što nije toliko svakidašnje u njihovu okolišu.
Ove nas je godine posjetila radionica „Pričom do glazbe, glazbom do govora“ koja u svojem opisu kaže slijedeće:
Glazbena radionica namijenjena je djeci od 4.-6. godina te se temelji se na glazbenoj metodi koja svojim sadržajima (pjesmice, brojalice, slušanje klasične glazbe, muzičke igre) uvodi djecu u svijet glazbe. Metodski postupci primjene glazbenih sadržaja temelje se na Verbotonalnoj rehabilitacijskoj metodi koja omogućava primjenu sadržaja na svu djecu, bez obzira na njihove mogućnosti. Time glazbene vrednote (ritam, melodija, pauza, napetost itd.) predstavljaju strukturalni element i najmanje izgovorene cjeline te tako potiču i utječu na razvoj govora. Ovakav interdisciplinarni pristup za cilj ima široku primjenu sadržaja bez obzira na djetetove mogućnosti i osobni glazbeni doživljaj svakog djeteta . S obzirom na sve raznolikiju populaciju djece misleći time na njihove mogućnosti ili nemogućnosti , suvremeni pristupi zahtjevaju interdisciplinarne metode rada koje moraju biti primjenjive kroz sadržaje bliske djeci, a to su priča i glazba. Također jednako važna stavka je pravodobna primjena sadržaja, a to je najbitniji period razvoja-predškolsko doba.
Naše su odgojne skupine Gusjenice i Sovice sudjelovale u ovom programu te stekle neke spoznaje o glazbi kao što su ritam, mjera, ton i glazbeni instrumenti. Bilo je jako uzbudljivo vidjeti nadahnutu voditeljicu Mirnu i četrdesetak malih (tko zna, možda i budućih) glazbenika. Zaključak svega ovoga bi se mogao svesti na to kako je ljubav djece prema glazbi urođena, ali su nam potrebni ovakvi programi kako bi tu ljubav produbili, ojačali i učinili je nečim ugodnim, što svaka ljubav na kraju i jest.