VALENTINOVO - LJUBAV JE U ZRAKU U DJEČJEM VRTIĆU PROLJEĆE
Piše: Zoran Buhač, pedagog
Nema bolje pjesme da opiše atmosferu Valentinova nego „Love Is In The Air“ (iz naslova ovog članka) koju je je 1977. objavio australski pjevač John Paul Young. Ljubav jest u zraku, stvarno…
No, kada bismo sagledali što doista jest u zraku u Kloštru Ivaniću ovih dana pa čak i na Valentinovo, to ne bi nikako bila ljubav već neugodni mirisi koji otežavaju disanje. Bez disanja nema govorenja. Ako ne govorimo, kako ćemo onda svojim voljenima izjaviti ljubav.
Često se govori kako današnje društvo zastranjuje i postaje emotivno hladnije, kako se ljudi distanciraju jedni od drugih. Možda su tekovine razvoja civilizacije koje bi trebale donositi dobro, kolateralno donijele loše atribute kao što je loš zrak pa se ljudi više i ne mogu družiti pa shodno tome postaju manje emocionalno angažirani.
Da ne odlutamo predaleko, potrudimo se u onome gdje možemo. U odgojno-obrazovnoj ustanovi gdje se djeci još uvijek može dati prilika da se izraze i da osjete ljubav. Da mogu reći: „Volim te!“! Da se mogu emotivno izraziti u svojem emotivnom okviru. Za djecu je ljubav prijateljstvo, za djecu je najveća ljubav koju dožive, ona koju dobivaju od roditelja, za djecu je ljubav onaj ugodni osjećaj koji imaju dok se lijepo s nekim igraju… i naravno, ima i simpatija.
U dječjem vrtiću na Valentinovo se njeguje običaj vjenčavanja vrapčića koji djeci onda povodom svojeg pira ostavljaju slatkiše koje djeca uporno i uspješno traže.
U dječjem vrtiću je simbol srca najjači simbol koji postoji i djeca ga obožavaju crtati, bojati i izrađivati.
Sve se ovo našlo na listi aktivnosti povodom Valentinova u našem vrtiću:
Gusjenice su se bavile srcima kroz likovno izražavanje.
Koale su uredile prostor u skladu s ovim neformalnim blagdanom, a onda se bacile u potragu dragocjenim slatkim delicijama.
Krijesnice su od tijesta izrađivali srca koja su zatim bojali. Baš su slatka, ali ne i jestiva.
Medvjedići su se također bavili temom srca kroz mnoge medije, načine i tehnike. Srca posvuda.
Žabice su temu ljubavi shvatile dosta ozbiljno, izrađivali su bojali srca (u svim bojama, a ne samo u crvenoj), tražili slatkiše
što im zaljubljeni vrapčići ostaviše, imali ples srca i igrali društvenu igru na temu ljubavi.
Sovice su pronašle svoje slatkiše, ali i prava prijateljstva i simpatije unutar skupine te su svoju povezanost ovjekovječile
svečanim fotografiranjem uz ljubavne narukvice koje su sami izradili.
Zečići su također bili svi u srcima, osim toga zaigrali su i društvenu igru s temom srca ... i čuvanja srca na sigurnom mjestu.
Zvjezdice su izrađivale valentinovska srca uz pomoć jedne vesele tehnike raspršiavanja boje slamkama.
PROGRAM "SIGURNIJE ŠKOLE I VRTIĆI" - RADIONICA ŠTO SE NALAZI U TORBI PRVE POMOĆI I ČEMU SLUŽI
Piše: Marina Lovrić, zdravstvena voditeljica
Nastavljamo provođenje radionica u sklopu programa Hrvatskog Crvenog križa „Sigurnije škole i vrtići“ na temu pružanja prve pomoći. Prepoznaju da se torba prve pomoći nalazi kod doktora, kod tate u autu i kod nas u vrtiću. Upoznali su sterilne komprese, zavoje, flastere, sprej za dezinfekciju te čemu služe. Malo smo se poigrali i demonstrirali što čemu služi tako što su naša djeca sanirala razne povrede na Medi i međusobno jedni na drugima. Usuđujem se reći da su naša djeca spretna i da smo uz njih sigurni. Nakon provedene radionice, djeca Sovica i Gusjenica na radnom listiću prepoznaju koji se materijali nalaze u torbi za pružanje prve pomoći.
PROGRAM "SIGURNIJE ŠKOLE I VRTIĆI" - RADIONICA ŠTO JE SIGURNO ZA DJEČJU IGRU
Piše: Zoran Buhač, pedagog
Nastavkom provođenja sklopa radionica i programa Hrvatskog Crvenog križa „Sigurnije škole i vrtići“ došli smo one teme koja je djeci najbliža i najzanimljivija, a to je dječja igra. Nažalost poučeni iskustvima iz Crne kronike, dječja igra može biti za djecu strašno opasna. Cilj je današnje aktivnosti osvijestiti djecu o tome što je podobno, a što nije za njihovu kvalitetnu igru. Dobro je dok se igramo igračkama i predmetima koji ne izazivaju nikakva rizika, ali ako naš gumeni mač zamijenimo kuhinjskim nožem ili plastični puškomitraljez aku bušilicom… e tu stvari mogu postati komplicirane.
Cilj je ove radionice da djeca prepoznaju što je nešto, zašto nije za igru i zbog čega po njihovu zabavu opasno i zašto se u igri i istraživanju trebaju kloniti toga.
PROGRAM "SIGURNIJE ŠKOLE I VRTIĆI" - RADIONICA ŽURNE SLUŽBE U REPUBLICI HRVATSKOJ
Piše: Zoran Buhač, pedagog
I dalje smo u sklopu radionica i programa Hrvatskog Crvenog križa „Sigurnije škole i vrtići“. Cilj je današnje radionice bio što više djeci približiti zadaće žurnih službi u Republici Hrvatskoj.
Tako smo u Sovicama i Gusjenicama uz pomoć kratkih dramskih igri prispodobili situacije kada je potrebno zvati neku određenu žurnu službu da nam pomogne. Djeca su bez teškoća pogodila kada treba zvati policiju, hitnu pomoć i vatrogasce. Osim toga, upoznali smo se i s radom Civilne zaštite, Hrvatske gorske službe spašavanja i Crvenog križa koji također pomažu ljudima kada se nađu u nezavidnim situacijama.
PROGRAM "SIGURNIJE ŠKOLE I VRTIĆI" - RADIONICA ODIJEVANJA U SKLADU S VREMENSKIM PRILIKAMA
Piše: Zoran Buhač, pedagog
Program Hrvatskog Crvenog križa „Sigurnije škole i vrtići“ u svojem sklopu nudi veliki broj aktivnosti koje, provode li se sistematski s djecom, mogu imati za ishod povećanu razinu osviještenosti djece o vlastitoj sigurnosti i očuvanju iste.
Dječji vrtić Proljeće je već treću godinu zaredom sudionik ovog programa i sistematski iz generacije kroz generaciju provodimo ove radionice vrlo uspješno. Provođenjem ovih radionica dolazi se do zaključka kako su djeca i prije same realizacije jako dobro upoznata s većinom sastavnica koja čini zadanu temu pojačane sigurnosti.
Danas je zadatak bio što više osvijestiti djecu o potrebi i nužnosti odijevanja u skladu s vremenskim prilikama. Kao što se i moglo pretpostaviti sva djeca dobro znaju kakva se odjeća nosi u kojoj prilici.