VEČER MATEMATIKE 2018.
Piše: Zoran Buhač, pedagog
Svi Vi koji imate djecu i školskog uzrasta ste sigurno upoznati sa svim izazovima matematike kao ključnog školskog predmeta o kojem mnogo toga ovisi; najprije sama inteligencija i njezino korištenje, a zatim i stvaranje zdravih temelja za usvajanje znanja iz prirodnih skupina predmeta. Ako Vas katkada muče matematički problemi Vaše djece, vjerujte nam; muče i njih. Tada se valja sjetiti izreke slavnog Alberta Einsteina : „Ne brinite za svoje matematičke probleme, uvjeravam Vas da su moji matematički problemi uvijek veći od Vaših!“ Nije baš neka utjeha, ali kada ste svjesni da je jedan veliki um imao teškoća s matematikom, malo nam svima lakne.
Ako je građena na, već spomenutim, zdravim temeljima matematika ne bi smjela teška ili dosadna. Dječji vrtić Proljeće se već petu godinu zaredom trudi tijekom manifestacije Večer matematike prezentirati na koji način mi kao ustanova radimo zdravu i kvalitetnu podlogu za temelje koji će biti izgrađeni u osnovnoj školi. Mnoštvo raznovrsnih poticaja koji od djece traže sposobnost logičkog zaključivanja i iznalaženje rješenja u samo naočigled lakim zadacima djeci je, a i odraslima bilo zanimljivo i izazovno. Po prvi puta, Večer matematike se održala u našoj novoj, velikoj dvorani u vrtiću i zadovoljila je potrebe svih koji su došli malo istrenirati sive stanice i prvenstveno se dobro zabaviti. Zbrajanje, oduzimanje, pridruživanje, pripadnost skupu, praćenje nizova, povezivanje, fina motorika samo su neka od područja razvoja koja smo se potrudili potaknuti tijekom događaja. Za kraj je ostavo zabavni kviz za djecu i roditelje u kojem su djeca uvjerljivo pobijedila roditelje s rezultatom 8:6!
Nažalost, postoje pojedinci, koji vjerojatno nisu svjesni prirode i namjene nekog događaja u vrtiću kako je to inicijalno namijenjeno zabavi isključivo djece, a ne istjerivanju vlastite taštine na čistac bez obzira na dječje okruženje pa svojim postupkom omeli poticanje dječje probitačnosti u smjeru matematskog promišljanja, obezvrijedili trud odgajateljica svoje djece, umanjili tekovine nama toliko važne suradnje s roditeljima te u cjelini zasjenili važnost ovog događaja za ovu ustanovu i poljuljali motivaciju organizatora za organizaciju nekog sličnog događaja u budućnosti u Vašem vrtiću. Možda Večer matematike ovako izgleda u Sjevernoj Koreji dok bismo mi ipak htjeli biti dijelom Europe čije standarde ovim novim objektom ipak zadovoljavamo.
PS.: U razgovoru s jednim profesorom matematike ovaj se problem rješava kada se sporni račun pretvori u razlomak: 48:2(9+3) = 48/2X12= 48/24=2, a možda je i 288. To doista nije važno!
SVETI NIKOLA U NAŠEM VRTIĆU
Piše: Zoran Buhač, pedagog
U posljednje vrijeme se susrećemo s propitivanjem nekih znanstvenih činjenica koje su odavno potvrđene i trebale bi biti skup općih znanja u prosvijećenom dobu kao što je ovaj naš početak 21. stoljeća. No, nažalost nije tako. Posljednjih godina se povela rasprava da je Zemlja ravna ploha i zastrašujuć je broj zagovornika tako sumanute ideje. Koja će slijedeća istina pasti pod znak upitnika raznoraznih besprizornih šarlatana, ne znamo, ali se toplo nadamo da nitko neće krenuti u propitivanje Svetog Nikole i njegove posvećenosti djeci. Djeci je spoznaja da tamo netko bdije nad njihovim postupcima i ponašanjem ustvari primjerena i bliska, a pogotovo činjenica da će za svoje pozitivne postupke biti nagrađena prikladnim sljedovanjem, odnosno poklonima. Djeca u Dječjem vrtiću Proljeće Kloštar Ivanić vole ovaj običaj, jer se imaju priliku istaknuti i dokazati svojim dobrim djelima i poželjnim ponašanjem, sveti Nikola je to znao i ove godine iznimno nesebično i bogato darivao svu djecu svih odgojnih skupina vrtića i programa predškole. Iako su neki pokazali određenu razinu skepse jeli sveti Nikola doista bio u vrtiću ili mu je to bio neki daljnji rođak ili suradnik tek, nikome to nije pokvarilo uživanje u dobivenim poklonima.
BOŽIĆNO RUHO NAŠEG VRTIĆA
Piše: Zoran Buhač, pedagog
Mijenjaju se godišnja doba. Iz jeseni nam došla zima sa svojim mrazem, injem, snijegom i promijenila nam okoliš izvana. Osim toga, vani je hladno i nekako je ljepše ugrijati se u nekom toplom prostoru. Taj prostor u kojem boravimo možemo dodatno učiniti toplijim, ako izuzmemo radijatore, ako ga ukrasimo prikladnim ukrasima. (Kraljevina Danska ima nešto što bi se moglo prevesti kao Državni ured za sreću pa tako i taj ured preporuča da Vam okoliš u kojem boravite bude uređen topao – Hygge!) Tako su se i uvijek vrijedne ruke naših odgajateljica dodatno uposlile i od interijera našeg vrtića stvorile mnoštvo toplih kutaka koji odišu prijemčivošću i prostornom ugodom a obogaćeni su božićnim ukrasima i originalnim idejama koje nas vode u vrijeme i okruženje koje nikada, nikome, nikako ne može dosaditi.
DOĐITE NA VEČER MATEMATIKE
Dođite i zajedno sa svojom djecom otkrijte u koje Vas sve kutke shvaćanja može odvesti
matematičko promišljanje i rješavanje zabavnih aktivnosti i zadataka.
Na kraju logičko matematički kviz za djecu i odrasle.
DJEČJI VRTIĆ PROLJEĆE OBILJEŽIO "MJESEC HRVATSKE KNJIGE"
Piše: Zoran Buhač, pedagog
Postoje mnoge izreke o čitanju kojima se može započeti nekakav kratak osvrt na mjesec hrvatske knjige (15. Listopada – 15. Studenog), ali kako živimo u doba tehnologije možemo reći kako danas mnogi pišu dok ih čita malo. Ruku na srce, podsjetite se kad ste zadnji put prelistali neku knjigu tražeći neku informaciju ili pročitali neku knjigu barem do pola. No, kada bi Vas pitali koliko ste vremena na proveli čitajući s ekrana mobitela, tableta ili računala; e tu bi se već puno lakše sjetili. No čitanje nije samo prijenos informacija s nekog medija u naš um, čitanje može biti doživljaj ako je knjiga zanimljiva i zanimljivo napravljena kao što su to slikovnice i knjige za djecu u posljednje vrijeme. Djeca bi trebala čitati što češće na tzv. „starinski“ način, jer dodirnuti stranice knjige, pogledati sve boje i slike (na puno većem formatu nego na mobitelu), okrenuti stranicu i otkriti nešto novo na slijedećoj je iznimno važno da bismo od naše djece stvorili revne čitatelje. A revni čitatelji će čitajući učiti nove riječi pa širiti svoj opseg riječi te da bi te riječi upamtili morati stvarati nove veze u umu i na taj način postajati inteligentniji, jer što više veza u mozgu to je dijete/osoba inteligentnija.
Kako bismo naše vrtićance upoznali sa svijetom čitanja i obilježili ovaj mjesec u kojem je i Interliber poveli smo naše Zečiće, Bubamare, Krijesnice, Ježiće i predškolce u posjet našoj maloj, ali toploj i bogatoj knjižnici u Kloštru Ivaniću gdje nas je bibliotekarka ugodno primila i upoznala s radom i fondom knjižnice.