VEČER MATEMATIKE 2015.
Piše: Zoran Buhač, pedagog
Matematika ja prošle pedagoške godine ušla na naša vrata u velikom stilu. Zahvaljujući inicijativi Hrvatskog matematičkog društva prošle smo se godine i mi uključili u slavljenje majke svih znanosti u našem dječjem vrtiću. Hrvatsko matematičko društvo dalo je smjernice i upute na koji način se taj događaj treba realizirati u svakom obliku sudjelovanja, bilo da ste škola, srednja škola, fakultet i naravno vrtić. Te smjernice su samo okvir, a naše sposobne kolegice odgajateljice su pripremile mnoštvo aktivnosti i poticaja koje djecu uvode u svijet brojeva, skupova, odnosa… a sve naravno kroz igru i zabavu i to uz druženje s roditeljima. Roditelji (posebno oni koji su u događaju sudjelovali prošle godine) su i ove godine prihvatili suradnju i zajedno se sa svojom djecom prijavili na sudjelovanje u događaju i ove godine. Sve zajedno bilo je više od šezdeset sudionika koji prolazili kroz šumu brojeva. Obzirom na dob djece koja je različita; od srednje odgojne skupine, preko starije do predškolske, tako su i aktivnosti bile podijeljene po složenosti, no sve su aktivnosti za djecu (a i roditelje) bile jednako izazovne jer su svi htjeli probati sve. Tako su Jasmina Šinjor Štajdohar, Martina Filipović, Jelena Marković, Morena Silov Sadiković, Romana Kesegić i Katarina Bilandžić stvorile zanimljiv svijet u našem vrtiću i na dva sata djecu i roditelje otpravile na putovanja otkrivanja principa najstarije znanosti. Matematika je jedan od rijetkih školskih predmeta koji u našem obrazovnom sustavu ne traži klasično „štrebanje“ već razumijevanje i primjenjivanje naučenog. Ako je učenje postavljeno na zabavan način, tada će primjenjivanje naučenog biti još zabavnije. U prilog ovome govore fotografije sa samog događaja.
Starija odgojna skupina: klasična igra gusjenice s kockom i osvajanja polja s time da svako polje ima svoja pravila. Igrač kreće s jednom lego kockom a svako mu polje govori koliko kocaka mora dodati ili oduzeti. Brojevi, naravno, nikada nisu bili veći od pet.
Srednja odgojna skupina: Rulet na stalku određuje broj loptica koje koji igrač treba ubaciti u svoj spremnik. Tko ima više loptica, taj je pobjednik.
Srednja odgojna skupina: Svojevrsna kombinacija binga i ruleta. Rulet s četiri osnovna geometrijska lika određuje koji će lik završiti u tablici za bingo. tko prvi pokrije sva polja - pobjednik.
Srednja odgojna skupina: Brojenje do deset uz pomoć brojeva, boja i geometrijskih tijela. Slagarica i pokrivaljka u kombinaciji s klasičnom igrom memory.
Vesela atmosfera u sobi dnevnog boravka srednje odgojne skupine u kojoj su se smjestile srednja i starija odgojna skupina. Pravi hram stjecanja znanja.
Srednja odgojna skupina: Odnos veće - manje i sastavljanje jednostavnih geometrijskih likova.
Predškolska odgojna skupina: Organiziran je kviz znanja i sposobnosti za djecu i roditelje gdje su iste i jedni i drugi imali prilike pokazati. Svi prijavljeni su se podijelili u tri natjecateljske skupine.
Predškolska odgojna skupina: U kvizu su bili zadaci inicijalno za djecu, ali i za roditelje koji su se s puno entuzijazma prisjetili učenja i vježbanja matematike. Ovdje su roditelji trebali sastaviti geometrijski lik.
Starija odgojna skupina: Memory s matematičkim simbolima skupa i broja načinjen, ni više ni manje od poklopaca pakiranja vlažnih maramica koje su igrači morali otvoriti i zatvoriti. I naravno zapamtiti što je ispod.
Starija odgojna skupina: Kombinacija sreće i sposobnosti; svojevrsni mini golf u kojem lopticu treba utjerati u onu rupu koja nosi najviše bodova. Bodovi su se bilježili na ploči.
Predškolska odgojna skupina: Zadatak za djecu i roditelje. Djeca su trebala posložiti brojeve od manjeg prema većeg do broja koji je napisan na zmaju, a roditelji su trebali napisati sve kombinacije zbrajanja kojima možemo doći do tog broja.
Predškolska odgojna skupina: Rulet koji daje broj, boju i oblik, a od natjecatelja traži da nakon svakog vrtenja zbrajaju dobiveno.
Predškolska odgojna skupina: Kao što je rečeno, tražilo se znanje i sposobnost djece, ali i roditelja. ovdje je na primjer trebalo lopticu ubaciti u otvor koji nosi najviše bodova.
Predškolska odgojna skupina: Štafeta u kojoj je geometrijsko tijelo išlo iz ruke u ruku, a posljednji sudionik u nizu ga je trebao staviti u za njega predviđen otvor. Za osvajače prvog, drugog, odnosno trećeg mjesta bile su uručene medalje. Medalje koje su izazvale smijeh, ali i pokoju suzu.
Unatoč pobjedama i porazima, matematika uvijek ostaje jedinstveni jezik kojim svi možemo komunicirati. Do druženja s brojevima i slijedeće godine.
DANI KRUHA U PREDŠKOLSKOJ SKUPINI
PIŠE: Katarina Bilandžić, odgajateljica
Ove godine proširili smo svoju igru i odlučili smo oformiti kutić „Mlina“. Uz upoznavanje različitih žitarica od kukuruza, ječma, pšenice do različitih vrsta brašna od glatkog, oštrog do kukuruznog te različitih vrsta sjemenki krenuli smo u bogatu simboličku igru. Kao pravi mali znalci uključili smo i matematičke pojmove od brojeva, odnosa do količina, sve to naravno kroz igru. Vagali smo, uspoređivali, mjerili i na kraju zbrajali i oduzimali novćiće koji su bili potrebni za kupnju željenih namirnica. Djevojčice su u kuhinji oformile pekaru gdje su se pekli različiti pekarski proizvodi od kolačića do neizostavne pizze.
DAN SJEĆANJA NA VUKOVAR
Piše: Zoran Buhač, pedagog
U vođenju odgajateljica predškolske odgojne skupine Katarine Bilandžić i Romane Kesegić te na preporuku Ministarstva znaosti obrazovanja i sporta te Ministarstava branitelja i kulture, u predškolskoj odgojnoj skupini se i ove godine obilježio dan sjećanja na Vukovar. Doista bi se mogle začuditi koliko djeca znanju i kako zaključuju o značaju Vukovara.
Vukovarski vodotoranj je, osim što je moćan simbol grada heroja, djeci interesantan motiv za crtanje.
Zajedničko slikanje pojačava društvenu povezanost kod djece i voljnost za suradnjom.
Kako crtež ide prema završetku, sve je više djece sudjelovalo u njegovu stvaranju.
O zajedništvu kod djece bi i mi odrasli mogli puno toga naučiti.
Iako je pojam žrtve u duhovnom smislu djeci ove dobi i suviše apstraktan,
djeca su u svom društvenom okruženju stekla neke spoznaje o gradu heroju
i njegovim braniteljima. Svjesni su da je netko puno prije njihova rođenja
učinio ovaj svijet ljepšim i boljim za njih da bi u njemu svi zajedno mogli živjeti.
Ovdje je zanimljivo zapažanje da živa budućnost naše zemlje, naša djeca,
uče o prošlosti da bi shvatili sadašnjost svijet u kojem žive.
RADIŠNE PČELICE
Piše: Jelena Marković, odgajateljica
Naša starija odgojna skupina "Pčelice" su stvarno prave pčelice. Po cijeli dan "lete" od cvijeta do cvijeta poticaja ili aktivnosti skupljajući dragocjeni nektar znanja i novih iskustava.
PleŠemo i igramo se kod boravka na zraku - igra „Čvorak Čvorak“.
Bundevu smo otvorili i koštice izvadili. Koštice smo stavili sušiti pa ćemo ih probati kada budu gotove.
Nar je voće koje ima puuno vitamina, mi smo to naučili pa ga jedemo kako bismo bili zdravi!
DAN DJETETA 2015.
Piše: Zoran Buhač, pedagog
Možda treba vjerovati d u današnjem trenutku živimo u najboljem od svih mogućih svjetova. Kada se na primjer uzmu u obzir zdravstveni uvjeti u kojima naša djeca i mi živimo, to doista može biti istina. No, kada se uzmu u obzir neki drugi pokazatelji, svijet u kojem živimo daleko je od onoga iz prve rečenice. No, nekada, ne baš toliko davno i nije bilo tako. Dječji tjedan, sjetiti će se oni stariji među nama je na televiziji donio više crtića nego inače. U školu bi došao gospon Robek iz kina da pusti neki dugometražni igrani ili crtani film za svu djecu. (Prije 30 godina to je bio "E.T." Stevena Spielberga). Drugi tjedan u listopadu je bilo vrijeme kada su djeca doista bila važna i kada je Festival djeteta u Šibeniku bio doista "centar svita". Danas društvo na globalnoj razini i nije toliko briga za dijete, osim kada je dio neke statistike kojom će se netko u neku svrhu okoristiti. Ne govori se dovoljno o tome koliko je važno današnji svijet učiniti ugodnijim djeci jer će ona za 10, 20, 30 godina voditi glavnu riječ i ako ih naučimo da nisu važni (dok su ustvari ključni) tako će i neka djeca u budućnosti paptiti zbog grešaka današnje generacije. Djeca područnog objekta su obilježila dječji tjedan i dječji dan igrama i druženjem na malom i skučenom prostoru, no ne možo prostor biti toliko mali koliko dječje srce i mašta mogu biti veliki da taj prostor pretvore u pravu sportsku arenu.
Bravo djeco i sretan Vam Vaš dan!